Listopad 2021
Tydzień I: Domy i domki
- dziecko wymienia elementy domu,
- segreguje obrazki przedmiotów wg. przynależności do danego pomieszczenia,
- porusza się rytmicznie przy piosence,
- układa obrazek wg wzoru
Tydzień II: Urządzenia w moim domu
- dziecko rozpoznaje i nazywa wybrane urządzenia elektryczne
- dziecko stosuje słowo „para”
- dziecko reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki – ciche i głośne
- dziecko wie do czego służy żelazko
- dziecko wykonuje prace plastyczną „telewizorek”
Tydzień III: Narodowe Święto Niepodległości
- dziecko podaje nazwę kraju w którym mieszka
- dziecko nazywa stolicę Polski
- dziecko podaje nazwę swojej miejscowości
- dziecko śpiewa piosenkę i recytuje wiersz
Tydzień IV : Pada deszcz
- dziecko wymienia nazwy rzeczy, które nosimy w deszczową pogodę
- dziecko segreguje wg. wielkości lub kolorów
- dziecko odtwarza podaną melodię
- dziecko rysuje po śladzie i koloruje części parasola.

Wrzesień 2021
Tydzień I: Dbamy o zdrowie
- kształtowanie postawy prozdrowotnej u dzieci
- poznanie i stosowanie metody 5 kroków podczas mycia rąk
- uświadomienie dzieciom o potrzebie przestrzegania higieny
- rozwijanie umiejętności społecznych w zakresie współdziałania z innymi
- poznanie sposobów rozprzestrzeniania się wirusów i bakterii
Tydzień II: Jestem bezpieczny
- poznanie i stosowanie zasad bezpiecznego przechodzenia przez ulicę
- poznanie zasad obowiązujących pieszych w ruchu drogowym
- zapoznanie z figurą geometryczną trójkątem
- poznanie znaczenia pojazdów specjalistycznych
- rozróżnianie pojazdów specjalistycznych
Tydzień III: Powitanie jesieni
- wzbudzanie zainteresowania dzieci zmianami występującymi w jesiennej przyrodzie
- zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi
- rozwijanie sprawności fizycznej dzieci
- kształtowanie umiejętności społecznych przez współdziałanie
Tydzień IV : Jesienne skarby sadu i ogrodu
- poznanie wyglądu, smaku i nazwy owoców i warzyw
- dostrzeganie różnic w wyglądzie sadu i ogrodu
- porównywanie liczebności zbiorów rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki
- kształtowanie zdolności koncentracji podczas czytania tekstu literackiego
Piosenka -„Moda na czyste dłonie”
Umyj dłonie w ciepłej wodzie czyste ręce są dziś w modzie,
Dłonie wodą opłucz śmiało dodaj mydła nie za mało.
Szoruj mydłem swoje dłonie najpierw po wewnętrznej stronie,
spleć paluszki czyść je mydłem usuń bakterie przebrzydłe.
Wymyj kciuki każdej dłoni żeby brudek z nich przegonić,
szoruj mydłem swoje dłonie teraz po zewnętrznej stronie .
O nadgarstkach nie zapomni starannie je umyj dłońmi,
w cieplej wodzie umyj dłonie
susz ręcznikiem to już koniec.
Wiersz „Idzie Ola do przedszkola” – Anna Surowiec
Przez ulicę przejść chce Ola, lecz uważać musi bo,
pali się czerwone światło, więc stać trzeba, nie ma co!
Żółte światło mówi Oli by przygotowała się.
Gdy zielone się zapali przez ulicę może przejść.
Wiersz: „Na straganie” autor: Anna Bayer
Na straganie leży gruszka,obok śliwki i jabłuszka.
Trochę niżej pory, dynia, pomidory i cukinia.
Ja z ochotą na nie patrzę, bo są wszystkie bardzo smaczne.
Pełne zdrowych witaminek dla chłopaków i dziewczynek.
Wiersz mój domek
W białym domu pod kasztanem mieszka Hania, miś i Janek.
Miś co rano w budę stuka, wita łapką pieska Puka.
Puk tu blisko ma swój domek, a w tym domku suchą słomę.
– Ładna moja buda nowa. Janek z drzewa ją zbudował.
A na strychu koło worka jest dom myszki – mała norka.
Niech no przyjdzie kot polować, już się myszka w norce schowa…
Wiewióreczka ma mieszkanie w starej sośnie na polanie.
– Niech na dworze wicher, maja dziupla ciepła, sucha.
Tam gdzie w górach las świerkowy, mieszka miś – miś nie pluszowy.
Żywy miś – śpi w ciepłym mchu, przez sen tylko mruczy: – Mruuu…
